Přál bych si vzpomenout na všechny otázky, které jsme museli řešit, ale to bude těžké. V projektu jsme ponoření téměř dva roky. Pamatuji si, jak MC vymyslel krycí označení NGL (nová generace logistiky), takto jsme na začátku pojmenovávali všechny naše meetingy, které byly utajené. Utajené byly proto, protože jsme nechtěli vyvolávat otázky, na které jsme neměli odpovědi. Jinak jsme transparentní v celé naší komunikaci. Zkratka NGL se stala synonymem pro nový sklad Sportisima v Ostravě. Dnes tak máme pojmenováno úplně vše.
Na začátku byl nepopsaný list papíru a 3 nadšenci, kteří slíbili akcionářům, že postaví jedno z nejmodernějších logistických center v republice. Aby to bylo zajímavější, tak v nové lokalitě, s novými lidmi a novým softwarem. Ale jak na to?
Komentář: Všechno, co zde popisuji, tak je můj pohled na věc. Nerad bych jakkoliv zasahoval svým kolegům do života a naprosto respektuji jejich soukromí. Proto nebudu zmiňovat jejich jména, ale pouze iniciály.
Nejdříve jsme si rozdělili role.
AS (ředitel logistiky) začal dělat na layoutu a automatizaci. Na pomoc jsme si přizvali Německou poradenská společnost Miebach s historií sahající do roku 1973. Jsou jedni z nejlepších, možná nejlepší na světě, v tvorbě layoutů, vývoji a implementací řešení pro sklady. Poradci společně s AS začali makat na řešení, které přinese Sportisimu slušný náskok před konkurencí. Také má zodpovědnost za rozpočet celého projektu a je jeho projektovým manažerem.
Poté bylo potřeba řešit otázky softwaru, manipulační techniky, technologie a vlastně všech neživých elementů celého projektu. Tato sféra padla pod ruce MC (procesní manažer logistiky), který má zkušenosti s otevíráním skladů a úkoly jsou mu blízké. Mimochodem, je v tom opravdu skvělý a bez něj bychom byli v háji.
Pak je tady samotná budova a jak asi tušíte, nikdo z nás není stavař. Proto jsme začali spolupracovat se společností Arcadis. Ti nám dohlížejí na celou stavbu, ať už z pohledu financí, tak z pohledu technologického. A stejně jako Miebach, jsou to neskuteční frajeři.
A co dělám já? Já se od začátku starám o dobrou komunikaci napříč odděleními, aby každý ve firmě věděl, co nás čeká a všichni se mohli připravit na velkou změnu. Dále jsem odpovědný za personální otázky našeho projektu. Od přípravy kompetenčních modelů pozic až po mzdové kalkulace. Také jsem připravoval design kanceláří a řeším marketing projektu.
Takže tým jsme měli, úkoly na začátku rozdělené a teď ještě najít způsob, jak to celé uřídit.
Máme zkušenosti se Smartsheetem, proto jsme si tam založili soubor, ve kterém máme všechny úkoly. Dnes má Smartsheet 883 řádků. Téměř každý řádek je jeden úkol.
Dále jsme založili SharePoint, kde máme uložené všechny soubory, které se týkají našeho projektu. A OneNote na poznámky, ale to bylo potřeba více v začátcích. Veškeré prezentace připravujeme v PowerPointu. Základní kalkulace a výpočty děláme v Excelu. Složitější sestavy zase v PowerBI. To je vlastně vše, co používáme k řízení celého projektu.
Dnes nejsme pouze 3, ale podílíme se na projektu všichni z týmu logistiky. Zajímavostí je to, že jsme nikoho nenabrali pouze pro tento projekt. Pokud někdo nový nastoupil, bylo to do týmu v Ostravě. A je téměř neuvěřitelné, v jakém počtu lidí se nám to daří dělat.
A kdo je součástí týmu z Rudné?
- AS (ředitel)
- MC (procesní manažer logistiky)
- MK (manažer logistiky) – já
- MS (manažer e-com logistiky)
- MP (provozní manažer logistiky)
- KŠ (manažerka kontinuálního zlepšování)
- ŠK (manažer kontinuálního zlepšování)
- RŠ (manažer dopravy)
- MH (specialista externího skladování)
- MT (security manažer)
Zmínil jsem pouze 10 členů z logistiky, jádro týmu. Ve skutečnosti je zapojen každý člen logistiky. A to včetně vedoucích, dispečerů, inventurních specialistů, ale samozřejmě všichni skladníci, retrakáři. Bez nich by nebylo možné celý projekt posouvat takovou rychlostí.
Projekt nového skladu je natolik velký, že na něm participuje určitou měrou každé oddělení.
Někdy je to jednotlivec, jindy to jsou celé týmy. Snažíme se nebrat kolegům jejich čas, a proto je zapojujeme pouze v případě, kdy je jejich znalost potřebná a bude přínosem pro daný úkol. Nikdy to není na full-time.
- HR
- BI
- Retail
- Purchase
- IT
- Backoffice
- E-Com
- Product Development
- Finance
- Marketing
- Expansion
V tomto článku jsem chtěl zvýraznit kontury našeho společného díla. Říkám dílo, protože v mých očích se opravdu jedná o masterpiece. A jen pro zajímavost. Tady je úplně první fotka, kterou jsem pořídil při naší první návštěvě lokality. Bylo to 4. června 2020.