Service Level (SLA)

Service Level v logistice

Service Level (SLA) je důležitým ukazatelem pro hodnocení kvality logistických služeb. Jde o metriku, která určuje procento závazků dodavatele, které jsou splněny v daném časovém období. A jak už dobře víte, my ve Sportisimo přistupujeme k logistice, jako k takové malé firmě. Jsme tedy v pozici dodavatele služby a další oddělení Sportisima jsou našimi klienty.

SLA v logistice se týká jak dodacích lhůt, tak i dalších faktorů, jako jsou například neúplnost balení, vykrytí jednotlivých objednávek, míra poškození zboží během přepravy nebo třeba rychlost přijmutí nového, případně vráceného, zboží a jeho zpřístupnění pro další přerozdělení. Tyto ukazatele jsou nezbytné pro hodnocení úspěšnosti logistických operací a pro určení míry spokojenosti zákazníka.

Je důležité mít na paměti, že splnění SLA je závazek dodavatele vůči zákazníkovi a nedodržení SLA může mít negativní dopad na vztahy mezi oběma stranami. Proto je důležité pečlivě plánovat logistické operace a zajistit, aby byly dodrženy stanovené SLA.

Jak se měří SLA?

Service Level (SLA) se měří pomocí různých metrik, které určují procento závazků, které byly splněny v daném časovém období. Tyto metriky se mohou lišit v závislosti na oboru a specifických požadavcích, ale některé běžné ukazatele pro měření SLA v logistice jsou:

  1. Dodací lhůta: Procento zásilky, které bylo doručeno v požadovaném časovém intervalu.
  2. Rychlost příjmu nového zboží: Procento, které bylo přijato v dobrém stavu a zpřístupněno k dalšímu přerozdělení v požadovaném čase.
  3. Vykrytí objednávek: Procento zásilky, které bylo odesláno v požadovaném množství.
  4. Míra poškození zboží během přepravy: Procento zásilky, které bylo přijato s poškozením, které bylo způsobeno během přepravy.

Tyto metriky se mohou počítat pro jednotlivé zásilky nebo jako průměr pro celé časové období. Je důležité, aby bylo stanoveno jasné a relevantní měřítko pro hodnocení SLA a aby bylo sledování a vyhodnocování provedeno spravedlivě a objektivně.

M.

english version

Service Level in Logistics

Service Level (SLA) is an important indicator for assessing the quality of logistics services. It is a metric that determines the percentage of a supplier’s commitments that are met within a given time period. And as you know, we at Sportisimo approach logistics as such a small business. So we are in the position of a service provider and other Sportisimo departments are our clients.

The SLA in logistics relates to delivery times as well as other factors such as incomplete packaging, the coverage of individual orders, the degree of damage to the goods during transport or, for example, the speed with which new or returned goods are received and made available for redistribution. These indicators are essential for evaluating the success of logistics operations and for determining the level of customer satisfaction.

It is important to keep in mind that meeting SLAs is an obligation of the supplier to the customer and failure to meet SLAs can have a negative impact on the relationship between the two parties. Therefore, it is important to plan logistics operations carefully and ensure that the SLAs are met.

How are SLAs measured?

Service Level (SLA) is measured using various metrics that determine the percentage of commitments that have been met within a given time period. These metrics can vary depending on the industry and specific requirements, but some common metrics for measuring SLA in logistics are:

  1. Delivery Time: The percentage of shipments that were delivered within the required time interval.
  2. Receipt rate of new goods: The percentage that was received in good condition and made available for redistribution within the required time.
  3. Order fill rate: The percentage of shipments that were shipped in the required quantity.
  4. Shipping Damage Rate: The percentage of a shipment that was received with damage that was caused during shipment.

These metrics can be calculated for individual shipments or as an average over a period of time. It is important that a clear and relevant metric is established for evaluating SLAs and that monitoring and evaluation is done fairly and objectively.

M.

Zanechte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.